2012. szeptember 10., hétfő

Camarilla


Camarilla :

A Camarilla gerincét 7 klán alkotja. A Ventrue, a Toreador, a Malkavian, a Nosferatu, a Brujah, a Gangrel és a Tremere klánok. 

A Camarilla "életét" hat ősi hagyomány vezeti. Ezek a következőek:

- Az első hagyomány: A Maszkabál - Azok előtt, kik nem tartoznak a vérhez, soha nem fedheted fel valódi mivoltodat. Ha megteszed, azt jelenti, hogy megtagadod a vér kötelékét.


- A második hagyomány: A Birtok - Birtokod ügy, a te ügyed. Saját birtokodon mindenkinek tiszteletben kell tartania akaratodat. Birtokodon senki sem szállhat szembe veled.


- A harmadik hagyomány: A Nemzés - Csakis az öregek engedélyével nemzhetsz utódot. Ha a jóváhagyásuk nélkül teszed, rád is sarjadra is pusztulás vár.


- A negyedik hagyomány: A Felelősség - Akiket te hoztál létre, azok a te Gyermekeid. Amíg önállóvá nem vállnak, addig mindenben te parancsolsz nekik. A bűneikért neked kell vállalnod a felelősséget.


- Az ötödik hagyomány: A Vendégjog - Tartsd tiszteletben mások birtokát. Amikor egy idegen városban mész, keresd fel azt, aki ott uralkodik. Amíg nem nyugtázza a jelenlétedet, addíg a semminél is kevesebb vagy.


- A hatodik hagyomány: A Pusztítás - Nem pusztíthatod el a hozzád hasonlókat. A pusztítás joga az Öregeké. Csak a legöregebb rendelheti el közületek a Vérvadászatot.


Amint láthatjátok, a Kamarilla kötelékébe tartozó vámpírok "életét" szigorú szabályok korlátozzák. A Kamarilla sorsa az örök titkolózáson, a rejtőzködésen múlik. Megrögzötten ragaszkodnak a szabályokhoz, az öregebb vámpírok uralkodnak a fiatalokon, örökké rejtőzködnek a legnagyobb veszélyforrás, a halandó emberek elől. A Kamarilla erejét a névtelenség, és a látszólagos összetartás adja. 


Mivel tetteik kevésbé szörnyűek, mint a Sabbatéi, sokan gondolják, hogy a Kamarilla jelképezi a jók szervezetét. Azonban ez korántsem igaz. A Kamarilla egyetlen és legfontosobb célja, hogy fenntartsa a Maszkabált, mely elrejti a Vértestvérek világát a halandók kíváncsi szemei elől. Ez a Kamarilla vámpírjait tapintatosabbá teszi a Sabbattagoknál, de ez nem jelenti azt, hogy kicsit is jobban törődnének a halandókkal. A Kamarilla vámpírjai a kisujjukat sem mozdítanák, hogy ezzel halandók ezreit mentsék meg, hacsak nem származik ebből hasznuk. A Kamarillát az érdekli, hogy a tagjaira vigyázzon, ezt pedig véleményük szerint a Maszkabál segítségével érhetik el legjobban.





A Kamarilla szervezete :

A Kamarilla irányító szervezetét Belső Körnek hívják. Minden 13. évben egyszer mindegyik Kamarilla klán egy megbízottat küld a Velencében tartott gyűlésre, hogy megvitassák a Kamarilla céljaival kapcsolatos terveiket és az Ítélethozók kinevezését. Az Ítélethozók kinevezése kétségtelenül a legfontosabb feladatuk, hiszen ők lesznek a Kamarilla szemei, fülei és kezei az elkövetkező 13 évben.


Ítélethozó :

A Belső Körtől eltekintve az Ítélethozók kétségkívül a Kamarilla leghatalmasabb és legbefolyásosabb személyei. Ők a Maszkabál érvényesítői, a Kamarillán belül senki sem mer akaratukkal dacolni. Egyetlen szavukkal eltávolíthatnak egy herceget tisztségéből, s alattvalóik, az Arkhónok segítségével még csak ott sem kell lenniük a helyszínen. Ők a Hagyományokkal kapcsolatos minden ügy elbírálói és megítélői.



Arkhón :

Ha az Ítélethozók a Belső Kör szemei, fülei és kezei, akkor az Arkhónok az Ítélethozók szemei, fülei és kezei. Uruk nevében cselekszenek, s gyakran ugyan akkora tisztelet övezi őket, mint az Ítélethozót, akit szolgálnak.


Herceg :

A Kamarillában egy terület felügyelőjét Hercegnek nevezik, bár közülük kevesen értenek egyet ezzel a megnevezéssel.  Sokan vaskézzel uralkodnak városukban, s arra törekszenek, hogy a területükön található vámpír társadalmat teljesen az irányításuk alá vonják. Az igazat megvallva alapvető feladatuk a Maszkabál fenntartása. Sokuk ezt inkább tehernek tartja, s helyette hatalma növelésére koncentrál.



Konklávé :

Az Ítélethozók hívják össze ezt a gyűlést, mely a Kamarilla legnagyobb eseménye. Csak igen jelentős ügyek miatt tartják meg, apróságok miatt soha. Az összehívás oka lehet a Maszkabált vagy az egész Kamarillát veszélyeztetető fenyegetés vagy éppen egy olyan helyzet melynek megoldásához egy Ítélethozó segítséget kér. A gyűlés azon ritka pillanatok egyike, amikor a fiatalabb Vértestvérek is rendelkezhetnek beleszólással az ügyekbe. Minden megjelenő Káinita esélyt kap a felszólalásra és mindenki szavazhat az üggyel kapcsolatban. Ezzel a módszerrel a Kamarilla Öregek a Neonátok és az Ancillák számára beleszólást biztosítanak az ügyekbe, mely nekik elég, ahhoz, hogy ne kezdjenek újabb lázadásba, az idősebbek ellen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése